YGS-1 taban puanı ile öğrenci alan ön lisans programlarına geçiş yapabilme hakları vardır.
Dikey Geçiş İle Geçilen Programlar
Enerji Sistemleri Mühendisliği.
Makine Mühendisliği.
Enerji Yönetimi.
Nükleer Enerji Mühendisliği.
Petrol ve Doğalgaz Mühendisliği gibi birçok farklı programlara dikey geçiş imkânı bulunmaktadır.
Program Çıktıları
PÇ 1Mesleği ile ilgili temel düzeydeki kuramsal, uygulamalı ve güncel bilgileri kazanır.
PÇ 2 İş sağlığı ve güvenliği ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahip olur.
PÇ 3Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan güncel teknikleri ve teknolojileri kullanır.
PÇ 4Teknik resim, bilgisayar destekli çizim ve mesleki yazılımları kullanır.
PÇ 5Alanı ile ilgili uygulamalarda sorunlarla karşılaştığında bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahip olur.
PÇ 6Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
PÇ 7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ 8Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ 9Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
PÇ 10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
PÇ 11Doğalgaz tesisatı, dağıtımı, depolanması, işletimiyle ilgili teknik bileşenleri ve çalışma prensiplerini açıklar.
PÇ 12 Doğalgaz tesisatlarında kullanılan kaynak işlemlerini ve bağlantı elemanlarının montajı ile hat ve ekipman arızalarını tespit ederek bakım-onarımını yapar.
PÇ 13 Tesisat projelerinin planlama, tasarım ve uygulamasını yapar.
PÇ 14 Ölçme, kontrol ve otomasyon yetkinliği kazanır.
PÇ 15 Çevre, enerji verimliliği ve sürdürülebilirlik bilinci kazanır.
Program Eğitim Amaçları
PEA 1: Öğrencilerin enerji alanına ilişkin temel ve ileri düzey mesleki kavramları kapsamlı biçimde öğrenmeleri sağlanır.
PEA 2: İş hayatında bireysel, toplumsal ve çevresel sorumlulukları gözeterek etik ilkelere uygun çalışma alışkanlıkları kazanmaları amaçlanır.
PEA 3: Problem çözme, çözüm üretme, karar verme ve yönetim süreçlerinde yaratıcı ve etkili beceriler geliştirmeleri hedeflenir.
PEA 4: Teknolojideki hızlı değişim ve yenilikleri takip ederek bunlara uyum sağlayabilme ve güncel teknolojileri etkin şekilde kullanabilme yetkinliği kazandırılır.